Na prośbę Gandalfa bohaterowie wyruszają na poszukiwania Golluma. Plotki głoszą, że widziano go gdzieś w Dolinie Anduiny, pomiędzy Górami Mglistymi, a Mroczną Puszczą. Bohaterowie będą szukać śladów, które nakierują ich na trop tej nieuchwytnej istoty
W skrócie
- Klimat: ◼◼◻◻◻◻
- Poziom trudności FFG: 4
- 3 karty Wyprawy
- Strategia: zagrożenie poniżej 35, dużo Siły Woli, kontrola talii Spotkań
Talie
- Nobles Company
- Denethor , Glorfindel , Aragorn
- rozgrywki: 3, zwycięstwa: 3 (win ratio 100%)
- poziom trudności: ◼◻◻◻◻◻
- Legolas and Ladies
- Eowina , Eleanora , Legolas
- rozgrywki: 4, zwycięstwa: 4 (win ratio 100%)
- poziom trudności: ◼◻◻◻◻◻
Wyzwania
Łowcy z Mordoru - najgroźniejszy wróg w tym scenariuszu. Nie dość, że ma dużo wytrzymałości i mocną tarczę, to jeszcze jego siła zagrożenia oraz ataku rośnie wraz z ilością kart Wskazówek w grze. A wskazówki to poszukiwane przez nas Ślady Golluma. Konfrontacja z nimi jest raczej nieunikniona (5 sztuk w talii przeciwności), więc warto się przygotować na to spotkanie zanim trafimy na Ślady Golluma. Sposoby postępowania podobne jak przy Trollu: łapiemy w pułapke lub unikamy obrażeń i próbujemy zatłuc w 1-2 rundy.
Opis scenariusza
Pierwszy scenariusz cyklu "Cienie Mrocznej Puszczy", wydał mi się całkiem klimatyczny: poszukujemy Tropów Golluma jednocześnie będąc sami ścigani. Kiedy trafimy na trop, będziemy podążać za Gollumem i starać się go nie zgubić. W tym samym czasie czujemy na karku pościg nieustępliwych Łowców z Mordoru. Ci z kolei stają się tym bardziej niebezpieczni i zdeterminowani im bardziej jesteśmy skupieni na tropieniu Golluma. Podstępy, obszary oraz ich mechanika tworzą ciekawe kombinacje. Naprawdę czuć tutaj pewną immersję i klimat podwójnego pościgu.
Strategia w tym scenariuszu to utrzymywanie zagrożenia poniżej poziomu 35. Sporo podstępów odpala się od tej wartości, więc kontrola poziomu zagrożenia znacznie ułatwia rozgrywkę. Druga ważna sprawa to wiedza o tym, co nadciągnie ze strefy przeciwności. Przydatne są karty pozwalające na odkrywanie i/lub odrzucanie kart z talii Spotkań: Henamarth Rzeczna Pieśń lub Denethor a także umożliwiające anulowanie wydarzeń "Po odkryciu": Test Woli, Eleanora.
Sam scenariusz okazał się dość łatwy, porównywalny z "Przeprawą przez Mroczną Puszczę" z podstawki. Główne wyzwanie to unikanie podstępów, badanie wielu obszarów i walka z Łowcami z Mordoru. Pozostali przeciwnicy nie stanowią większego wyzwania. Podczas grania talią Przywództwa i Wiedzy Nobles Company scenariusz wydaje się wręcz banalnie prosty, głównie z uwagi na to, że wiemy co wejdzie z talii Spotkań oraz tego, że po złapaniu Łowców w pułapkę możemy dalej skupić sie na tropieniu Golluma.
Powodzenia w poszukiwaniach tropów!
Komentarze
Prześlij komentarz