Przeprawa przez Mroczną Puszczę

Podróżujecie przez Mroczną Puszczę, niosąc pilną wiadomość od Króla Thranduila do Pani Galadrieli z Lorien. Gdy przedzieracie się przez mroczny szlak, wokół was gromadzą się pająki...

W skrócie

Talie

  • Nobles Company
    • Denethor Glorfindel Aragorn 
    • Win ratio 83% (rozgrywki: 6, zwycięstwa: 5)
    • poziom trudności: ◻◻◻◻◻
  • Legolas and Ladies 
    • Eowina Eleanora Legolas 
    • Win ratio 100% (rozgrywki: 3, zwycięstwa: 3)
    • poziom trudności: ◻◻◻◻◻

Wyzwania:

  • Deficyt kart: zarówno niektóre podstępy jak i obszary każą odrzucać karty z ręki lub blokują ich dobieranie. Warto zadbać o dodatkowy dociąg kart.
  • Dużo obrażeń: wrogowie, podstępy oraz efekty cienia skupiają się często na dodatkowych obrażeniach. Polecam się zaopatrzyć w karty leczące lub tanich sprzymierzeńców gotowych do poświęcenia się.
  • Nagły wzrost zagrożenia: obszary posiadają 2-4 punktów wyprawy, dodatkowo wrogowie i obszary posiadają średnio ok. 2 siły zagrożenia. Kumulacja takich kart w strefie zagrożenia może spowodować nagłe utknięcie w miejscu i szybki wzrost zagrożenia, szczególnie w początkowych rundach gdy drużyna ma do dyspozycji wyłącznie siłę woli bohaterów. Bardzo pomocna jest w tym scenariuszu (jak i w wielu innych) Eowina i jej 4 punkty siły woli.
  • Trudny start: startujemy z pająkiem i obszarem w strefie przeciwności, co jest wyzwaniem, jeśli początkowa ręka kart nie zawiera tych pozwalających odeprzeć 1 lub 2 wrogów, a jednocześnie nie powiększyć poziomu zagrożenia.

W scenariuszu "Przeprawa przez Mroczną Puszczę" dość istotne jest szybkie wystawienie sprzymierzeńców, którzy wspomogą zarówno postęp wyprawy jak i atak/obronę. Po przetrwaniu pierwszych 1-2 rund sytuacja się nieco uspokaja. Najgorsze co nas może spotkać w pierwszych rundach to pojawienie się bossów: Pomiot Ungolianty lub Wódz Ufthak. Przy wysokim zagrożeniu groźne są również Brzęczyrogi. Na szczęście wysoki koszt zwarcia, daje czas, aby je zabić jeszcze w strefie przeciwności np. używając Gandalfa. W przeciwnym wypadku wejście w zwarcie prawie zawsze oznacza śmierć jednego z bohaterów, chyba, że ma on np. Pancerz z Cytadeli.

Drugi ważny aspekt to kontrola talii spotkań oraz ochrona przed kartami podstępów. Jest kilka bardzo groźnych momentów, m.in. nagromadzenie kart w strefie przeciwności lub podstęp Schwytany w sieć. Karta ta dołączana do bohatera jako dodatek nie tylko ogranicza jego możliwości działania, ale również pozbywa go zasobów. Dodatkowo w efektach cienia jak i podstępach często pojawiają się karty zadające dodatkowe obrażenia. Warto pilnować, aby kluczowe postaci, szczególnie bohater obrońca, miały więcej niż 1 punkt wytrzymałości, aby ich przypadkowo nie stracić. Warto mieć świadomość, że poświęcanie Sprzymierzeńców to jedno z trudniejszych do zaakceptowania działań. Szczególnie dla nowych graczy, ja miałem tak, że bardzo starałem się nie tracić postaci. Niestety trzeba się z tym pogodzić. Nie tylko w tym scenariuszu jest to chleb powszedni. 

Także karty obszarów mocno wpływają na rozgrywkę. Niektóre z nich mają pozytywne efekty zbadania, a inne negatywne. To sprawia, że scenariusz może mieć przebieg stosunkowo łagodny jak i skrajnie dramatyczny. Sądzę, że to jest częstym powodem odbicia się początkujących graczy od tej świetnej karcianki. 

Czas na zdobycie 8 punktów wyprawy jaki daje pierwsza karta wyprawy warto poświęcić na przygotowanie odpowiedniej siły ataku aby pokonać Pomiot Ungolianty. Czasem dobrze jest celowo opóźniać postęp wyprawy, aby mieć na to czas. Następnie po przebyciu krótkiej drugiej karty wyprawy losujemy trzecią i tutaj mamy 2 opcje, zależnie od tego, na którą trafimy. Możemy albo od razu wyszukać bossa i stanąć z nim do walki albo trafić na dłuższe rozwiązanie i konieczność zdobycia kolejnych 10 punktów wyprawy. Jeśli w międzyczasie pojawi się boss, to musimy go zabić, aby ukończyć etap.

No cóż mam nadzieję, że te kilka zdań pozwolą Ci zbudować odpowiednią talię oraz rozpocząć w miarę bezboleśnie rozgrywkę we Władcę Pierścieni LCG. Powodzenia!


Komentarze